forum-egitimbilgisi
Forum
Forum - Genel bakış
=> Daha kayıt olmadın mı?
Saygıdeğer forum üyelerimiz, |
Hazırlamış olduğunuz dokümanları burada paylaşabilir, diğer üyelerimizle bilgi paylaşımında bulunabilirsiniz. İsterseniz forumumuza doküman ekleyebilirsiniz. Sizlerin hazırlamış olduğu çalışmalar diğer öğretmenlerimize ulaştıkça, bilgiler katlanarak artacaktır. Unutmayalım ki, bilgi paylaştıkça artar. Paylaşmayı seven bütün öğretmenlerimizin çalışmalarını bekliyoruz.
|
forum egitimbilgisi - İyi Bir Öğretmenin Sahip Olması Gereken Üç Önemli Yetenek
Burdasın: forum egitimbilgisi => ÖĞRETMEN => İyi Bir Öğretmenin Sahip Olması Gereken Üç Önemli Yetenek |
|
egitimbilgisi (Ziyaretçi) |
İyi Bir Öğretmenin Sahip Olması Gereken Üç Önemli Yetenek (?ekil 7’nin daha geniş bir açıklaması 1. Parçası (İçinde) olma: · Sınıf problemlerine yol açacak sözel ve sözel olmayan davranışların (dikkatsizlik, sıkıntı gibi) farkında olur. · Öğrenci davranış ve tepkilerine dikkat ederken sınıfın normal düzenini koruyabilir. · Sınıfta ve bireylerde neler olup bittiğini hisseder. · Öğrencilerden geri bildirim olarak uygun müdahâle ve uyarlamalarda bulunur. · “Akıllı”, öğretimin, öğrenmenin, öğretilen konunun ne olduğunu, insanları ve öğrencileri bilir ve bu bilgiyi sınıfın düzenini sağlamada kullanılır. · Duygulara önem verilebilir; öğrencileri önemser ve bunu da hareketlerin ve sözlerin yardımıyla gösterebilir. · Öğrencileri olumlu yorumlarla destekler, böylece de onları öğrenme işleminin içine doğru çeker. · Espiri yapar, istekli anlatır. · Öğrencilerle hem bireysel hem de grup açısından yakın ilişkiler kurduğu için soruları ve yorumları yeniden ifade edebilir. · Konu alanındaki yeni gelişmeleri takip eder. · Konu alanındaki yeni gelişmeleri takip eder. · Amaçlı hareket eder; hareketlerini ve hızını sınıf hareketlerine göre ayarlayabilir (oturmak, kalkmak veya yürümek gibi). · Okul çevresinde ne olup bittiğinden haberdar. Çevreden veya öğretilen öğrencilerin mevcut ilgilerinden örnekler seçer. · Okul, çevre, bölüm ve öğrencilerin tarihini ve özgeçmişini inceler. · Diğer öğretmenler ve çevredekilerle iletişim kurar; meslektaşlarının en iyi becerilerinden yararlanmaya çalışır. 2. Hakim (yönetici) olma imajı: · İlgi çekici anlatımlarda bulunur, öğrencinin ilgisini çeker. · Tartışmayı akıllıca yönetir; kolaylaştırıcıdır. · Davranışlarında ciddidir! · Ne olup bittiğinin üzerinde durur. Öğrenci davranış ve tepkilerini tahmin eder. · Öğrenci ihtiyaçlarının bilincindedir; tepki göstermeden önce hislerini kontrol eder. · Amaçlı hareket eder; sözsüz iletişim kurabilir. · Soru ve yorumlara sözel olduğu kadar sözsüz de tepki gösterir. · Herkesin rahatça duyabileceği, fakat rahatsız etmeyen bir ses tonuyla konuşur. · Anlaşılır yönerge ve kelimeler kullanılır. Hedefler açıkça görünebilir. · Öğrenci isimlerini bilir ve kullanır. · Gerektiğinde espri yapar. · Sınıf içerisinde olan önceki olay ve yorumları hatırlar ve bunlara atıfta bulunur. · Mantıklı düşünür ve iletişim kurar. · Gerekli araç-gereçleri hazır durumda bulundurur. · Sınıfta ve bireylerde neler olup bittiğini hisseder. · Dostçadır; ama belirli sınırları vardır. · Sınıfta ve lâboratuvarda uygun kontrol ve organizasyon düzeyi vardır. · Öğrencilerine başarılı olmaları konusunda güvenir. · Öğretim işinde ciddidir. Kendini sevilen, değerli ve işini iyi yapan biri olarak görür. · Amaç ve başarılarda grup mesuliyetini teşvik eder. · Öğrencilerin tecrübelerinden yararlanır. · Hatalarını ve eleştirilerini dikkate alır. 3. Öğrenci Merkezli Olma · Daha faydalı olabilmek için her öğrenci hakkında bilgi sahibi olmak ister. · Öğrencilerle kişisel bir şeyler paylaşır; İki – yönlü bir ilişki oluştururlar. · Ünite ve günlük ders planları öğrencinin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde hazırlanmıştır. · Öğrencilerin sınıf, ders ve problem çözme ve öğrendiklerini uygulama becerileri kazandırmaya çalışır. · Her bir öğrenciyi tek tek tanımaya çalışır. Okul faaliyetlerine katılır; öğrencilerle etkileşimde bulunur. · Zaman zaman öğrencilere öğrenme sürecini yönlendirme ve kontrol etme fırsatı verir · Öğrencilerin sahip oldukları iyi özellikleri keşfeder ve dikkatleri bu özellikleri çeker. · Bilgilerin uygulamasını teşvik eder. Kaynak: Her Yönüyle Öğretmen Olabilme / MEB Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı / Dr.Halil İbrahim Yalın, Dr.Lowell Hedges, Dr. Servet Özdemir. |
Bütün konular: 730
Bütün postalar: 732
Bütün kullanıcılar: 2
Bugün 185 ziyaretçi (230 klik) kişi burdaydı!